Hvordan var din skiferie?

RIS & ROS TIL SUMMITWEEK VELKOMMEN HJEM

Vi håber, du er kommet godt hjem fra din skiferie med alle vennerne til Alperne - og at både krop, lever og lemmer har det godt.

Vi håber naturligvis også, at vi ses igen næste vinter! Vi kan i hvert fald garantere dig, at det kommer til at gå ned (igen).

Hvis du har spørgsmål efter din hjemkomst til Danmark, så håber vi, at vi kan hjælpe med at give dig nogle svar her.

RING TIL SUMMITWEEK

Hvis du ikke finder svarene herunder, så smid os et kald på 70 60 60 99. Så vil vi i hvert fald forsøge at hjælpe dig, så godt, som vi kan!

Pssst .. Vi håber naturligvis ikke, at det er tilfældet. Men hvis du vil indgive en officiel klage, så er det også her på siden, du skal gøre det. Klik her, hvis du gerne vil indgive en officiel klage.

FAQ

Reklamation

Levede skiferien ikke op til dine forventninger?

Vi er naturligvis, for at sige det på godt jysk, trætte af det, hvis din skiferie ikke levede op til dine forventninger. Men hvis det er sådan, og du stadig er i Alperne, når du læser dette - så skal du kontakte vores guider med det samme! Så kan de hjælpe dig, og der er ingen grund til at få spoleret skiferien over fejl eller mangler, som kan løses på destinationen. Hvis vi ikke har haft mulighed for at udbedre, er det lidt unfair. Så venter du med at reklamere, til du kommer hjem fra skiferien, har vi ingen mulighed for at udbedre situationen, for det vil vi!  

Dog skal du altid være velkommen til at kontakte os efter din skirejse, hvis du ikke synes, at behandlingen på rejsemålet har været tilfredsstillende. Det kan du gøre ved at smide os en mail eller ringe til os på 70 60 60 99.

Sygdom, skade og tyveri

Er du blevet syg eller kommet til skade under skiferien?

Hvis du gerne vil reklamere over sygdom, skade eller tyveri, så kan vi faktisk ikke hjælpe. Det er ikke fordi, vi ikke vil - men det skal gå igennem dit forsikringsselskab. 

Købte du en rejseforsikring gennem os, så skal du udfylde en skadeanmeldelse.

EU-forordningen

Er du dækket af EU-forordringen 261/2004, når du rejser med Summitweek?

Du er hos Summitweek dækket af loven om Pakkerejser, da du med dit køb af de forskellige ydelser hos os, er dækket af denne. Forordning 261/2004 er alene gældende mellem luftfartsselskaber og passagerer, så eventuelle krav om kompensation efter Forordningens bestemmelser skal rettes direkte til det transporterende luftfartsselskab. Vi kan derfor desværre ikke være dig behjælpelig i dette henseende. Vi må derfor henvise dig til luftfartsselskabet og Statens Luftfartsvæsen, der står for kontrollen med efterlevelsen af Forordning 261/2004.

Ved henvendelser om håndteringen af en flyforsinkelse og ekstra udgifter i forbindelse med en forsinkelse, som dit eget forsikringsselskab ikke dækker, kan du benytte nedenstående formular.

Sørg her altid for at vedhæfte bilag, kvitteringer, PIR rapport, billeder med mere så vidt muligt.

Flyrejsen

Har du beskadiget eller forsinket bagage eller er flyet forsinket?

Beskadiget eller forsinket bagage
Hvis du er så uheldig, at din bagage er beskadiget eller ikke dukker op ved ankomsten til lufthavnen, destination eller ved hjemkomsten, skal du anmelde det til flyselskabet med det samme.

Herefter udfyldes en PIR (Property Irregularity Report), som bruges i forbindelse med en eventuel international eftersøgning af bagagen, eller som dokumentation for skadens omfang i forbindelse med en forsikringssag. Vær opmærksom på, at det er dit ansvar, at denne rapport bliver lavet.

Har du ikke købt en rejseforsikring, henviser vi til din indboforsikring. Det er også muligt at rette erstatningskrav direkte til det pågældende flyselskabs kundeservice. 

Flyforsinkelse
Forsinkelser kan ske og kan skyldes tekniske fejl, vejrforhold eller overbelastning af lufttrafikken. Eventuelle tilslutningsfly er på eget ansvar.

I tilfælde af forsinkelser skal du følge den information, som du får af flyselskabet eller flyselskabets repræsentant. Summitweek har ingen repræsentanter i de danske/svenske/norske lufthavne.

Du står selv som rejsende for udgifter til taxi, hvis du kommer for sent til fly-, tog- eller busforbindelser, medmindre forsinkelsen skyldes en fejl, som Summitweek har ansvaret for i følge rejsebetingelserne.

Reklamation på skiferien

Har du en officiel klage? Udfyld formularen - så kontakter vi dig inden for tre uger.